Dejas, šampanietis, dzīvā mūzika, konspiratīvas sarunas – tas viss un vēl vairāk ir sastopams tajās Aloiza Brenča filmās, kurās parādās uzdzīve dažādās tās izpausmēs, ieskaitot pilsētas naktslokālos. Cilvēki tur satiekas, lai parunātu par slepenām lietām – jo kur gan labāk slēpties, ja ne visu acu priekšā, reizēm cilvēki tiekas naktslokālos, lai iepazītos, citu reizi – lai vienkārši atpūstos. Iemesli, kāpēc cilvēki nonāk naktslokālos, Brenča filmās ir dažādi, taču reti tie ir nevainīgi.
Šajā izstādē “Tikai nedariet muļķības” Rīgas Kino muzeja komanda pievēršas trīs filmām – “Kad lietus un vēji sitas logā” (1967), “Liekam būt” (1975) un “Dāvanas pa telefonu” (1977), lai apskatītu, kā šajās filmās ir attēlota uzdzīve un pilsētas naktslokāli.
Aloizs Brenčs Latvijas kino vēsturē ir iegājis kā divu žanru meistars: viņš veidoja gan veiksmīgas un skatītāju prātus kutinošas detektīvfilmas, gan melodrāmas, kas aizkustināja līdz sirds dziļumiem. Brenčs spēlfilmu vidē sevi pieteica pēc vairāku gadu darba pie dokumentālām filmām, un viņa filmas nereti izcēlās tieši ar savu dokumentālo precizitāti.
2019. gadā kino režisors Aloizs Brenčs svinētu 90 gadu jubileju. Viņa jubilejas nedēļas ietvaros Nacionālais Kino centrs, Latvijas Kinematogrāfistu savienība un Rīgas Kino muzejs piedāvā pasākumu kopumu, lai iepazīstinātu skatītājus ar dažādām Brenča daiļrades šķautnēm.
Mini izstāde būs apskatāma līdz 2019. gada novembrim.
Izstāde ir veidota ar Valsts Kultūrkapitāla fonda finansiālu atbalstu. Īpašs paldies izstādes veidošanai Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīvam.